По-високите разходи са се отразили върху цените на продукцията, а много от собствениците са предприели мерки за енергийна ефективност, за да намалят разходите. Данните показват, че 45% от компаниите са направили някакви частични подобрения и така пестят енергия, но цялостното подобряване на енергийната ефективност все още е слабо разпространено сред представителите на бизнеса.
Всъщност 18% от анкетираните компании посочват, че са осъществили мерки за енергийна ефективност, но не виждат значителен ефект и не оценяват положително резултатите от това. Реално това ще постави под въпрос изпълнението на мерките, опасяват се от палатата.
За половината от компаниите (51%) липсата на достатъчно финанси е основната причина да не бъдат приети мерки за енергийна ефективност. 24% обаче посочват като причина сложните административни процедури.
27% от мениджърите, участвали в анкетата на БТПП, коментират, че имат намерения да предприемат действия за повишаване на енергийната ефективност, като основната част (60%) разчитат на европейско финансиране. 28% от фирмите пък въобще не са обмисляли възможностите за повишаване на енергийната ефективност.
НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ!!!